HTML

A Transparency International Magyarország blogja

Az a célunk, hogy Magyarországon csökkenjen a korrupció mértéke, a közhatalmi döntéshozatal és a közpénzek elköltése átlátható és számonkérhető legyen, a közérdekű adatok pedig könnyen hozzáférhetőek. Ezért küzdünk. Bátran. A korrupció ellen.

Támogassa a korrupció elleni küzdelmünket!

fb_1szazalek_2015.jpg

Impresszum

Kiadó: Transparency International Magyarország Alapítvány
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 30.
Kiadásért felelős személy: Szabó Dániel

Most már a választások tisztasága a tét – újra a választási eljárási törvényről

A korrupció ellen elkötelezett civil szervezetként hálával tartozunk az Alaptörvény negyedik módosításának, hiszen értékes tudással gazdagított minket. Végre megértettük, hogy az Alkotmánybíróság miért szokott egyes jogszabályi rendelkezéseket alkotmányellenesnek nyilvánítani és megsemmisíteni. Hát azért, hogy ilyen módon kérje a megsemmisített rendelkezések Alaptörvénybe foglalását. A választási eljárásról szóló törvény kampányszabályainak nagy részét megsemmisítő AB határozatnak is ez lehetett a célja. Az Alkotmánybíróság az 1/2013. (1. 17.) számú határozatában rámutatott, hogy a választói akarat zavartalan kialakítását és kinyilvánítását súlyosan és aránytalanul korlátozza a politikai reklám közzétételének a közszolgálati médiaszolgáltatókon kívüli széleskörű tiltása. Ezért semmisítette meg a kampányeszközökre vonatkozó szabályozást. A kormány parlamenti többsége megértette az Alkotmánybíróság kérését. Ennek eleget téve az Alaptörvénybe illesztette azt a tilalmat, miszerint kampányidőszakban politikai reklám kizárólag közszolgálati médiaszolgáltatások útján tehető közzé.

Ez a tilalom a választáson országos listát állító szervezetekre, vagyis a nagy pártokra vonatkozik. A kampányszabályok részletei a választási eljárási törvényből derülnek ki. Az ehhez benyújtott zárószavazás előtti módosító indítvány csupa érdekesség. Eszerint a kereskedelmi médiumokban csak az országos listát nem állító jelölő szervezetek, például a kispártok és a független jelöltek hirdethetnek. Ravasz. A nagy és bejáratott ellenzéki pártok csak a közszolgálati médiumokban reklámozhatnak. Már többször rámutattunk, hogy a közszolgálati médiumok szerkesztése a kormánypártok iránt lojális, vagyis az ellenzéknek itt nem sok babér terem. Ha ez még nem lenne elegendő, a zárószavazás előtti módosító teljes természetességgel közli, hogy továbbra is a Nemzeti Választási Bizottság hatáskörében marad a közszolgálati médiaszolgáltatók között a reklámozásra szánt műsoridő felosztása. Annak a Nemzeti Választási Bizottságnak a hatáskörében, amelynek a tagjait az új választási eljárási törvény értelmében a köztársasági elnök indítványára a parlament 2/3-os többséggel kilenc évre választja meg. Sok kétségünk e testület elfogulatlanságát illetően nem lehet.

Ne feledjük azonban: mindez csak az ingyenes politikai reklámokra vonatkozik. Fizetett politikai hirdetést továbbra is bármely médiumban közzé lehet tenni. Ezen a területen nem változik a választási eljárási törvény. Ahogyan a TI ezzel kapcsolatos komoly aggályai is változatlanok. Ez a szabályozás ugyanis zöld utat ad a kampánykorrupciónak. Magyarországon a kampányfinanszírozás rendszere átláthatatlan, egyedül az biztos, hogy a pártok nagyságrendekkel többet költenek, mint amennyit bevallanak. Az új választási eljárási törvény csak ront ezen a helyzeten. Átláthatóság helyett drágaságot teremt és továbbra is megengedi, hogy a pártok tisztázatlan eredetű pénzeket ellenőrizetlenül használjanak a kampányaik során. Az Alkotmánybíróság kérését teljesítő kampányszabályozás így néz ki:

Az országos listát állító nagy pártok csak ellenszélben, a kormánypártok számára otthonos terepet jelentő közmédiában reklámozhatnak. Az itt rendelkezésre álló reklámidő keretet a kormánypártok által 9 évre választott Nemzeti Választási Bizottság osztja szét a pártok között. A közszolgálati politikai reklám ingyenes, ami jó, de mit sem ér, ha választási hirdetést pénzért is közzé lehet tenni.  Hogy a túlzott költekezés miatt ne kelljen magyarázkodniuk a pártoknak, az elektronikus médiumokban és a közterületi plakátokon még a hirdetési költségeket is el lehet rejteni. Arra sem kell figyelni, amire most még igen, nevezetesen, hogy jelöltenként elvileg csak egymilliót lehetne költeni. Ha nincsen kampányköltség plafon, hazudni sem kell. Ha még ez sem lenne elég: a választási kampányt ki lehet szervezni egy pártközeli civil szervezetnek. Az ilyen szervezetekre, egyesületekre végképp semmilyen kampánykorlátozás nem vonatkozik.

A politikai reklámok és a választási hirdetések ilyen egyenlőtlen feltételrendszere aláássa a politikai versengés tisztaságát. Ez a rendszer arra ösztönzi a pártokat, hogy kormányra jutva állami megbízások, közpénzek odaítélésével jutalmazzák a hatalomra jutásukat illegálisan finanszírozókat. Így a korrupció újratermelődésének ördögi köre a végtelenségig továbbfolyik.

Ennyit a kampányszabályokról. Van azonban az új választási eljárási törvényben ennél veszélyesebb csapda is. Ez a választói névjegyzékek nyilvánossága. Előttünk ismeretlen okok miatt a kormánytöbbség nem észlelte, hogy az Alkotmánybíróság a regisztráció Alaptörvénybe foglalására is felkérte, hiszen a választási eljárási törvény erre vonatkozó rendelkezéseit is megsemmisítette. Így az új választási rendszerben a Magyarországon lakóhellyel rendelkező választóknak továbbra sem fog kelleni feliratkozniuk a központi névjegyzékbe. Akinek azonban nincsen magyarországi lakcíme, más elbírálás alá esik. Ebbe a körbe tartoznak mindenekelőtt a szomszédos országokban élő, 2010. augusztus 20. óta kedvezménnyel honosított magyar állampolgárok. Meg a külföldön dolgozó, egyébként Magyarországon akár lakóhellyel is rendelkező állampolgárok. Ők vagy levélben, vagy az adott országban működő magyar külképviseleten szavazhatnak. Ehhez előzetesen regisztráltatniuk kell magukat, vagy a levélben szavazók, vagy a külképviseleten szavazók névjegyzékébe iratkozhatnak fel. Az új választási eljárási törvény azonban ezeket a névjegyzékeket gondosan elzárja a nyilvánosság elől.

A parlamenti végszavazásra váró szabályozás értelmében az egyébként nyilvános szavazóköri névjegyzék nem tartalmazza a külképviseleten és a levélben szavazók adatait. A külhoni magyar állampolgárok szavazói névjegyzékét a Nemzeti Választási Iroda kezeli. Ennek az új hivatalnak az elnökét a köztársasági elnök kilenc évre nevezi ki a miniszterelnök javaslatára. Tehát független lesz és minden befolyástól mentes.

Bár nem látunk rémeket és nem hiszünk az összeesküvés elméletekben, abban azonban biztosak vagyunk, hogy titkos névjegyzékek alapján nincsenek tiszta választások. Az új választási eljárási törvény alapján nem lehet előre megmondani, hogy hány külhoni magyar állampolgár regisztráltatja magát és válik ezáltal tényleges szavazópolgárrá. Azt sem lehet tudni ezáltal, hogy összesen hány levélben érkező és mennyi a külképviseleteken leadott szavazatra kell számítani. Így akár az is előfordulhat, hogy egy a jelenlegi kormánytöbbséghez lojálissá tett Nemzeti Választási Iroda választási csalást követ el. A névjegyzékek titkossága esetén ugyanis nincsen senki, aki ellenőrizhetné, hogy a Nemzeti Választási Iroda által megállapított, levélben, illetve a külképviseleteken leadott szavazatok mögött volt-e tényleges választói aktivitás. Akár a külhoni magyar állampolgárok számával megegyező számú külhoni szavazat is előkerülhetne a titkos névjegyzékek alapján.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://korrupcio.blog.hu/api/trackback/id/tr855173633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stabilo 2013.03.27. 09:00:24

"A korrupció ellen elkötelezett civil szervezetként hálával tartozunk az Alaptörvény negyedik módosításának, hiszen értékes tudással gazdagított minket. Végre megértettük, hogy az Alkotmánybíróság miért szokott egyes jogszabályi rendelkezéseket alkot...."

bla-bla-bla-bla...

unalom

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.27. 09:16:01

Ne fessük már az ördögöt a falra, meg ne kiáltsunk már farkast egyfolytában, kezd unalmas, meg kontraproduktív lenni....

pánpéter 2013.03.27. 09:35:16

Mennyire szép is az, amikor a baloldali szervezetek, látván politikai sikertelenségüket, előre felkészülnek mindenféle kamu magyarázattal a választási vereségere. :)
Ez a blogbejegyzés ennek ékes példája. Jön majd az is, hogy aki "demokrata (igazi skandalum, hogy GyF, BG, demokratának hívja magát), az ne vegyen részt a választásokon, ez lesz a következő lépés? :)
Ez a folyamatos rinyálás már annyira unalmas, 3-4 embernél több ezt már nem nagyon hiszi el. Ki kéne találni valami újat, de hát ahhoz meg sütnivaló kéne, az meg ahogy látom, nem sok van :)

vakablak 2013.03.27. 09:40:42

A Fideszt ismerve elképzelhetetlennek tartom, hogy a határon túliak szavazataival ne csalna tetszőleges mértékben. Annyi szavazatot generál magának, amennyit csak akar. Mindenféle ellenőrzés kizárva, utólagos vizsgálat lehetetlen. Szavazatok százezreit gyártathatja le magának a Fidesz, sőt, konkrétan még legyártania sem kell, mert mivel a folyamatba a saját pártkáderein kívül senkit sem enged be, így a számlálást is maga végzi. Azaz elég a megfelelő mezőbe a neki tetsző számot beírnia, és onnantól pontosan annyi lesz az annyi.

Az is beszédes, hogy — ha azóta ebben változás nem történt — a nemzetközi megfigyelőket is semlegesítette már jó előre. Ezek a választás során senkinek sem tehetnek fel kérdéseket: sem a szavazóhelységekben megforduló választóknak, sem a helyi választási bizottság tagjainak, beleértve az ellenzékieket is. Kizárólag a full fidesznyik Nemzeti Választási Irodával kommunikálhatnak, s ez így ugye épp a diametrális ellentéte mindannak, amit az o.gy. választásokon a nemzetközi megfigyelők szerepéről tudunk.

Nem utolsósorban a választási informatikai rendszer is kizárólagos fideszes felügyelet alatt van már. Ki lehet okoskodni, mi következik ebből.

Lencsés István 2013.03.27. 09:41:51

A választások tisztaság az ellenzéki pártoktól függ . Az Alaptörvény és módosításai pedig jók .

Lencsés István _ 2013.03.27. 09:55:01

A választási csalást a fidesz már el is követte . Pont annyi határon túli szavazatot fog behazudni , amennyi kell a maffia további fenntartásához . Az Alaptörvény módosítása teljesen lényegtelen , mivel nincs legitim alkotmány Magyarországnak . Senki nem kérte és hatalmazta fel ezt a bűnszervezetet , hogy lecserélje a korábbit .

afekete6 2013.03.27. 09:57:25

@pánpéter:
Tökéletesen igaza van, bár sajnos azért még mindig 3-4 embernél több hiszi el. Újat viszont nem tudnak kitalálni, ennyi a muníció. Rettegést és gyűlöletet szítani: 23 millió román, tombol a diktatúra, álterroristák álrobbantásai, Orbán Viktor parlamentbe viteti a koronát, hogy időnként felpróbálhassa, megszűnt a köztársaság, stb., stb., stb...
Csupa idióta, szó szerint a pszichopatológiát idéző baromság. És tényleg unalmas, de ennyit tudnak.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.27. 10:01:15

Tisztelt létező komment társak.

Íme a mai egy-monitoros kamu-nickek névsora:

=> @Stabilo:

=> @pánpéter:

=> @doggfather:

=> @Lencsés István:

Ha "ezekkel" vitatkozol, (habonyi) fantomokkal vitatkozol.

makacs szennyeződés 2013.03.27. 10:05:24

én nem tartom valószínűnek, hogy csak a választást megelőző 4 évben simicskáznak, önkényeskednek, sikkasztanak, magántörvényeket hoznak, mocskolódnak, gyűlölködnek, csalnak, lopnak, hazudnak, a választáson pedig pont nem.

azt nem értem, hogy miért tartják meg.
hogy mire kell nekik az országgyűlés.

itt lenne az ideje, hogy megszüntessék a többi bábszínházzal együtt: a szétgyalázott köztársasági elnöki intézménnyel, a közröhej ügyészséggel, a kabaré bíróságokkal és az arcpirítóan szánalmas pártalkotmánybírósággal együtt.

minek kell elbábozni ezeket? egy csomó kidobott pénz. mindenki tudja, hogy mindenről a felcsúti törpe dönt.

pánpéter 2013.03.27. 10:05:37

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája:
hááát, te azt hiszed, hogy itt mindenki, akinek önálló véleménye van, az fantom, akkor legyen így. :) boldogok a lelki szegények kedves liberális barátom. :)

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.27. 10:06:28

Tisztelt létező komment társak.

Íme a mai egy-monitoros kamu-nickek névsora:

=> @Stabilo:

=> @doggfather:

=> @Lencsés István:

=> @pánpéter:

És egy igazi gyönygyszem:

=> @afekete6: "2013.02.25. óta tag."

"afekete6 0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt"

Nem is rossz arány, mi? :))))

Larry Silverstein 2013.03.27. 10:07:23

'Így akár az is előfordulhat, hogy egy a jelenlegi kormánytöbbséghez lojálissá tett Nemzeti Választási Iroda választási csalást követ el.'

- Akkor küldj megfigyelőt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2013.03.27. 10:17:44

Mihelyst feltűnik egy szervezet nevében az, hogy "international", rögvest gyanakvás lesz rajtam úrrá.

pánpéter 2013.03.27. 10:21:02

@Romboljuk le a modern világot...:
igen, vagy amikor azt állítja magáról, hogy civil. :) az a leggyanúsabb.

Netuddki. 2013.03.27. 10:29:05

Nem arról kell beszélni, hogy a fidesz akar-e vagy nem-e akar csalni. A lényeg, hogy a fenti okok miatt az így (tikos listák alapján, levélben) leadott szavazatok gyakorlatilag érvénytelenek. Teljesen mindegy, hogy a fidesz beírja-e az alaptörvényébe vagy nem.

Felőlem egy ilyen próbaválasztási szavazást csinálhat a fidesz, de nem szabad beleszámítani a végeredménybe. A szavazás ugyan titkos, de lehetőséget kell biztosítani az állampolgároknak a felülvizsgálatra ha úgy érzik a statisztikákhoz képest túlságosan fals eredmény született.
Apropó statisztikák. A határon túliak esetében ilyen se lesz.

Van egy olyan érzésem, hogy ebből ha így marad a 2014-es választások szabályozása, egy megismételt választás lesz.

Szerintem a legjobb lenne ha név szerinti szavazás lenne. Aztán utólag mindenki leellenőrizhetné kire adta a voksát. Egy demokráciában senkit nem érhet hátrány ha vállalja a véleményét. Vagy tévednék?

Netuddki. 2013.03.27. 10:32:51

@pánpéter: Idáig még itt nálunk amelyik pártnak a nevében szerepelt, hogy kiknek/miknek az érdekeit képviseli, az tuti nem azok érdekeit képviselte. Pl. munkás, szocialista, polgári, demokrata, fiatal, magyar...

Lencsés István 2013.03.27. 10:33:36

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája: Az én ninckem nem kamu és ráadásul ez is a nevem , ellentétben a tiéddel ami kamu .

Larry Silverstein 2013.03.27. 10:34:35

@kovi1970: Olyan megoldás kell ahol a HTMek anonimitáshoz való jogai is biztosítottak, és a választások tisztasága is. Van rá 1,5 év, lesz újabb alkmódosítás.

afekete6 2013.03.27. 10:38:09

@Lencsés István _:
4 mondatban 4 hazugság. Ez mindenképp figyelemre méltó teljesítmény!

Érdekes ötlet elkövetni egy választási csalást a választások kiírása előtt egy évvel. Ilyen szép prejudikációt ritkán látni. Igazi demokratikus gondolkodásra vall, ráadásul a freudi elszólás legtipikusabb példája.

Behazudni a szavazatokat? Minden szavazatszámláló bizottság a pártok delegáltjaiból áll! Így ott ülnek az MSZP, LMP, stb. delegáltjai is, együtt számolják a szavazatokat, erről jegyzőkönyv készül. Ezt ön is jól tudja, de csalást hazudni jóelőre sokkal egyszerűbb mint valami értelmes programot kidolgozni és felmutatni a szavazóknak. És főleg kényelmesebb mint elszámolni azzal a mocsokkal amit maguk után hagytak a kormányzásuk után!

Nincs legitim Alkotmány? Miért hazudik? Nyílván tisztában van vele, hogy a korábbi törvényeknek megfelelően, a parlament kétharmada által megszavazott alaptörvény ugyanúgy legitim, mintha bármilyen más összetételű parlament kétharmada, bármikor korábban vagy ezután elfogad egy törvényt, vagy alkotmánymódosítást. Mitől lenne kevésbé legitim mint az MSZP-SZDSZ kétharmada által elfogadott korábbi alkotmánymódosítások? A baloldalnak az legitim amit ők elfogadnak, minden más illegitim. Ez ám a demokrácia! Azt már meg sem kérdezem mennyire volt legitim a kommunisták által elfogadott alkotmány, ahol szabad válsztások sem voltak!

Ami a felhatalmazást illeti, az MSZP kormány és belügyminisztérium által megszervezett és az full MSZP-s OVB által felügyelt választásokon nyerték el a mandátumaikat! A választók felhatalmazták a parlamenti képviselőket, hogy alkossanak törvényeket 4 éven keresztül, a következő választásokig.

Jellegzetes balliberális módszer: tőmondatokban kinyilatkoztatás, tényként közölni ordenáré hazugságokat, érv nulla. Aztán, mivel már nincs a szovjet géppisztolyok támogatása, futás Brüsszelbe és követelni, hogy az országtól vonják meg a neki járó pénzügyi támogatást. Példás hazafiak! Gratulálok!
Többet kell dolgozni és kevesebbet hazudni, vagy legalább kevésbé szánalmasan.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.27. 10:41:14

Ellenzéki összefogást, vagy választási bojkottot az orbáni diktatúra ellen!

Az MTVA-nál selejtek, a második-harmadik vonal dolgozik, csak a seggnyalók.
Nem csoda, ha ennyi, ferdítés, hamisítás, hiba van. Ha a magyar zászlót helyezik el rosszul, mint a törökökét a törpediktátor már háborút hirdetne.

Bár A Gundelt nem szeretem, de sokkal jobban, korrektebbül közvetítette és nem szurkolta a meccset mint a szánalmas, Knézy vagy a nyalógép Menczer. A törökök erényeit és a mi hibáinkat is a helyén kezelte. És nem üvöltözött, hogy sárgát neki....
A kecskeméti focicsapat promóján még Balogh Béla labdázik, aki már rég a PÉcs játékosa.
Az olimpiára a bóvli banda Magyarországra cserélte feleslegesen a feliratot. MOst már a Hungary is megint szerepelt, a kettő együtt. Jövőre felkerül a Fidesz és koloncai a KDNP is a melegítőkre?

Magyarország, én nem így szeretlek!

afekete6 2013.03.27. 10:41:39

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája:

Fletó nem tudta elintézni, úgyhogy továbbra sincs vizitdíj, nyugodtan fodulj orvoshoz. Jobbulást kívánok!

Kalmár 2013.03.27. 10:42:31

Már a megfogalmazás is képtelenség.

"a választói akarat zavartalan kialakítását és kinyilvánítását súlyosan és aránytalanul korlátozza a politikai reklám közzétételének a közszolgálati médiaszolgáltatókon kívüli széleskörű tiltása."

A választói akarat kinyilvánitását vajon hogyan korlátozza?
Nem tudnak elmenni szavazni? Nem jön a busz?
A vélemény kialakítása is marhaság. Szánalmas aki a választások előtti reklámokból tervez véleményt kialakítani.

Egyébként a közmédia mindenhol fogható. Egyformán mindenki elmondja majd a tutit.... akinek ez kell ahoz, hogy tudja mi jönne vissza Bajnaival, vagy mi folytatódna a Fidesszel annak lesz rá módja.

Már elég a csapból is folyó mocsok kampányból.
Egyébként a francia "diktatúrában" is pont így van. Mégis mindenki tudja mikor lesz választás és kire akar szavazni.

Hisztis liberálisok, befogtak titeket profitvadászatra?

Nem újdonság.

pánpéter 2013.03.27. 10:42:34

@afekete6: emlékszünk még a jóreményű Rytkó Emiliára, az OVB elnökére? No, hát őt sok mindennel lehetett vádolni, de függetlenséggel biztosan nem. Érdeklődnék csak, hogy akkor transparency international lelkes civil jogvédői aggódtak e a választás tisztaságáért?

Kalmár 2013.03.27. 10:46:40

@Imádkozz a Hazáért, Orbán takarodj!!: "Ellenzéki összefogást, vagy választási bojkottot az orbáni diktatúra ellen!"

Ez a rémes diktatúra annyira megnyomorította az embereket, hogy tömött sorokban mentek az időközi választásokra és 3-ból-3 szor küldték el a picsába( bocs de idézet az szdsz-től) az ellenzéket.

Ez van.

Háromból három Fidesz győzelem és nő a népszerűség.

Nem lehet, hogy mégiscsak ti mentek szembe az autópályán?

afekete6 2013.03.27. 10:53:55

@pánpéter:
Nekem a kérlelhetetlen demokrata Szigeti Péter a kedvencem aki 20 évvel a rendszerváltás után is küzdött a vörös csillagért! Na kérem ezek féltik ma a demokráciát! Rendkívül hiteles!

Netuddki. 2013.03.27. 10:55:41

@Larry Silverstein: Addig amíg az itteni kormány nem tudja biztosítani, hogy a határon túliakat ne vegzálják a magyar állampolgárság miatt, addig ők sajnos nem tudnak "tisztán" szavazni a választásokon.
De nagyon kellett a fidesznek ez a kettős állampolgárság és a vele járó szavazati jog. Előbb talán a szomszédos országokkal kellett volna megállapodni. Érdekes módon Ausztriában (állítólag) nincs kettős állampolgárság. Nem is hallani felőlük, hogy hányan vették fel vagy nem, nem is érdekel senkit, még a fideszt se. Vajon miért? Pedig még ott is akadnak magyar ajkúak.
Szerintem túlságosan fel van fújva ez a kettős állampolgárság és egyenesen vicc, hogy olyanok döntsenek arról ki vezesse ezt az országot akik nem viselik a döntésük következményeit. És ez most teljesen független kikre fognak szavazni a határon túliak. De ilyen agyrém is csak az orbánnak a csökött agyában fogalmazódhatott meg. Semmi másra nem kellenek a határon túliak neki csak a szavazatok miatt. Az meg, hogy hogyan lesz ebből elsöprő határon túli fidesz "győzelem" mindenki találja ki magának. De már erősen dolgoznak rajta a fijjugg...

afekete6 2013.03.27. 10:57:03

@Kalmár:
Jaj már, ne izgasd fel szegényeket a tényekkel! :-)

Netuddki. 2013.03.27. 10:59:38

@Kalmár: "Hisztis liberálisok, befogtak titeket profitvadászatra?"

Anyád liberális!
Mellesleg más jópár blogon levezették hogyan tud a fidesz csalni a fidesz által ellenőrzött közmédiában a politikai reklámok közzétételével. Ennek ellenére nyomatod tovább a hülyeségeidet...

Larry Silverstein 2013.03.27. 11:00:57

@afekete6: Ez nem az a szigeti péter aki jogelméletet tanít(ott?) az elte jogi karán elsőéveseknek? Tanított engem, alkoholista filozófus az ürge.

afekete6 2013.03.27. 11:12:12

Az, hogy alkoholista, szinte ordít róla.

Lasombra 2013.03.27. 11:13:30

szerintem nem kell rémeket látni, összeesküvés-elméleteket gyártani meg választási csalást vizionálni.
a kérdés ennél sokkal egyszerűbb, és teljesen pártsemleges:

egy ilyen a rendszerben van-e lehetőség csalásra?
van.
van lehetőség független vagy többpárti ellenőrzésre?
nincs.

tehát ez a rendszer szar.
ennyi.
ezért kell változtatni rajta. nem azért, mert OV, GYF vagy BG aljas.
megjegyzem, ha már nem a fidesz lesz a szemétdomb ura, és még mindig ugyanez lesz a szabály (elég szépen bebetonoznak mindent), akkor ők fognak vonyítani a legjobban.

amúgy sem értem a fideszt, hogy mi a tökömtől félnek annyira, amikor közel s távol minden közvélemény-kutatónál ők vezetnek, időköziket nyernek stb. teljesen feleslegesen borzolják a kedélyeket. az ilyen baromságok nélkül is lezavarhatnák a választásokat, és jó eséllyel nyernének.

de a fentiek miatt mégis beszari lúzerek.

Larry Silverstein 2013.03.27. 11:13:33

@kovi1970: Addig amíg az itteni kormány nem tudja biztosítani, hogy a határon túliakat ne vegzálják a magyar állampolgárság miatt, addig ők sajnos nem tudnak "tisztán" szavazni a választásokon.

- Miért?

Előbb talán a szomszédos országokkal kellett volna megállapodni.

- Miért? A szomszédos országoknak mi köze van a magyar állampolgársághoz?

vicc, hogy olyanok döntsenek arról ki vezesse ezt az országot akik nem viselik a döntésük következményeit.

- Miért ne viselnék? Ha mind1 lenne nekik hogy ki kormányoz nem mennének szavazni, igaz? Akárcsak itthon.

Semmi másra nem kellenek a határon túliak neki csak a szavazatok miatt.

- Hát neki tényleg ezért kellenek, de miért kellene a HTMeknek rbánra szavazni?

pánpéter 2013.03.27. 11:23:29

@kovi1970:
"Mellesleg más jópár blogon levezették hogyan tud a fidesz csalni a fidesz által ellenőrzött közmédiában a politikai reklámok közzétételével. Ennek ellenére nyomatod tovább a hülyeségeidet..."

Jaja, volt egy meglehetősen homályos cikk a véleményvezéren, hogy itt aztán épül a diktatúra, vagy mire gondolsz? vagy karácsony gergely blogjára? :)
a hétvégi időközi választás eredményeiről hány blog számolt be? megmondom: nulla, zéró.
tényleg szánalmas ez a vergődés.

Lencsés István _ 2013.03.27. 11:26:39

@afekete6: Jellegzetes szektás szemforgató hazudozás. Persze mindenki ballib, aki nem lép be a szektába. A magázódásod alapján azonnal látszik, hogy fizetett pártpropagandista vagy, és valamelyik maffia-kifizetőhelyről nyomod a hazgságaidat, pl. a Mandarin-blogról.

A "választás" pontos eredményét csak a fideszmaffia fogja ismerni, ezért írtam, hogy a csalást már el is követték. Kis behazudott "győzelemmel" ismét eljátszhatják a kétharmados nemzeti együttműködést, ezért is írtam.

A határon túli szavazatok eredményét szintén csak a ti maffiátok fogja ismerni, teljesen nyilvánvaló, hogy azért, mert hamis adatokat fogtok továbbadni. Nyilván csalni fogtok, ha ezt teszitek 3 éve.

Új alkotmányt pedig SENKI nem kért tőletek, és egyetlen "párton" kívül (már most látszik, hogy ez nem párt, hanem bűnszervezet és vallási fanatikus szekta egyben) SENKI nem fogadta el.

Nincs benne Magyarország döntő többségének az akarata, tehát NEM LEGITIM, még ha annak is hazudjátok. NEM LEGITIM, nincs legitim alkotmánya ma Magyarországnak.

qwertzu 2013.03.27. 11:30:13

@Lencsés István _: "Nincs benne Magyarország döntő többségének az akarata, tehát NEM LEGITIM,"

Az előzőbe se volt benne, tehát az se volt legitim. Vagy?

Blogger Géza 2013.03.27. 11:41:20

Ez egy teljesen fals logika. A kampányban felbukkanó homályos pénzek ellen igenis fel lehet lépni úgy, hogy ingyenesek lesznek az ilyen tévéreklámok , és pont. Így kisebb lesz annak a szerepe, ki miféle pénzeket mozgósít. Ráadásul ezen pénzek jó része kifolyik az országból a külföldi tulajdonú tévés társaságokon át anélkül, hogy valódi hasznot hozna. A magyar demokrácia legsötétebb korszakai amúgy is a választási kampányok (23 millió románozás, kötelezés, sintértelepezés, felelőtlen ígérgetés a hatalomért stb-stb), minél kevesebb, minél rövidebb és minél olcsóbb, annál jobb.

Blogger Géza 2013.03.27. 11:50:01

"A névjegyzékek titkossága esetén ugyanis nincsen senki, aki ellenőrizhetné, hogy a Nemzeti Választási Iroda által megállapított, levélben, illetve a külképviseleteken leadott szavazatok mögött volt-e tényleges választói aktivitás. "

Ez meg ugye baromság. A névjegyzék titkossága nem azt jelenti, hogy mindenki számára "titkos", hanem hogy nem tárjuk ország-világ (és főleg szlovák és ukrán hivatalos szervek) elé. Az ellenőrzésben részt vevő személyek számára nyilván nem lesz titkos. A belföldi választások tisztaságát sem az határozza meg, hogy a belföldi névjegyzék titkos-e vagy sem.

Lencsés István _ 2013.03.27. 11:53:22

@qwertzu: Na még egy hazudozó fidesztroll.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.27. 12:11:46

@Gyilkos+Garázda+Gázoló+Adócsaló=Orbán_szektája: tényleg kamu nick lennék?!?! Miből vontad le ezt a messzemenő következtetést???

Kalmár 2013.03.27. 12:38:43

@kovi1970: Anyám nem liberális.
Örülök, hogy az ilyen sötét férgek ellenzékben okádják a szemetet a szájukon.

Kérlek írj még sokat a Fidesz ellen. Igazi erő, ha az ilyen senkiháziak támadnak.

Köszönöm

2014 a Fidesz éve!

Lencsés IIstván 2013.03.27. 13:05:56

www.facebook.com/tunde.kovacs.790

itt a csajom, kozosbe dobom, arcra szereti kerni a vegen, de nem veti meg azt se, ha puzoba kapja!

Link Elek 2013.03.27. 21:29:46

Fogadjunk, hogy lesznek olyan hatarun tuli varosok, ahonnan tobben fognak szavazni a fideszre, mint ahanyan ott laknak.
süti beállítások módosítása